به بهانه صدمین شماره خلاقیت

به-بهانه-صدمین-شماره-خلاقیت

تجدید عهدی برای صدهای پربارتر

در محاورات میان خودمان تکرار می کردیم : چه زود گذشت، ۱۰۰ شماره انتشار یافته است، همین.

اما سخت بود، سخت تر از آنچه که فکرش را می کردیم، چراکه در گام اول تلاش می کردیم به راه اهداف و برنامه های اعلام شده وفادار بمانیم. اصولی که اعلام شده بود قرار نیست مشابه دیگران باشد. با تمام احترامی که به همکاران در نشریات دیگر قائل هستیم، می خواستیم متفاوت باشیم. کوشیدیم اصل تغییر را بپذیریم و به همسفرانمان در نشریه خلاقیت منتقل کنیم، سعی کردیم به قشر دانشجویان و جوانان بگوییم که فقط از راه آموختن علم و حفظ کردن دروس و نمره و مدرک گرفتن نمی توان قدم در راه خلاقیت ها گذاشت و به موفقیت رسید، برای دستیابی به موفقیت، آموختن عملی و کسب مهارت لازم است و در این بخش، از اساتید و استخوان خردکرده های عرصه کار و تلاش و صنعت و تجارت و کشاورزی و خدمات، کمک گرفتیم تا کلماتمان نچسب نباشد و عینی و واقعی باشد. یادآوری کردیم که دانشگاه رفتن هدف نیست، راه است، طی طریق است، اگر مهارت و کسب تجارت در حین کسب علم به انجام نرسد، به جای راه به کوره راه خواهیم رفت. تلاش کردیم تئوریهای موجود در عرصه علوم، تجارت و صنعت و خدمات را از چهارچوب کلاس و درس خارج کرده، به کف خیابان بیاوریم تا راه خلاقیت به جای آرمان گرایی و خیال پردازی، به ورطه عمل و تجربه وارد گردد. خواستیم این باور را بوجود آوریم که نباید هیچوقت توقع داشته باشیم آنچه که دوست داریم، حقیقت داشته باشد و بپذیریم که واقعیت هایی هم وجود دارد هر چند مطابق میل مان نباشد. سعی کردیم به خوانندگان مجله خلاقیت این فکر را انتقال دهیم که نیاز امروز همه ما تامل و دوباره اندیشی در احوال خویش است برای اینکه بتوانیم با کمک تئوری های جدید علمی مدیریت بازرگانی، از کلیشه و قالب های کهنه و زنگ زده آموزش مدرسه ای فاصله بگیریم.

همه ی نیروی خودمان را به کار بردیم تا به خوانندگان عزیز مجله، این فرهنگ را منتقل کنیم که باید دغدغه وفای به عهد داشته باشند، باید تفاوت میان شش صبح و شش و پنج دقیقه صبح را بدانند، چشم سیر باشند و عاشق کشورشان و در کنار همه اینها می پذیریم که از مقابل هر دکه روزنامه فروشی یا هر کیوسک سیگار و آدامس موجود در شهر، فرودگاهها، ترمینال اتوبوسرانی و … رد  می شویم، پر است از عناوین کتابچه ها و مجلاتی مانند چگونه زود مدیر شوید، چگونه در عرض یک ماه موفق شوید، چگونه ثروتمند شوید و … پس این تکرارها ممکن است خسته کننده هم باشد، اما بصورتی کاملا مستند و ثبت و نشر شده، هیئت تحریریه خلاقیت همه ی تلاشش را به انجام رسانده که ضمن ارائه بروزترین روش های شروع کسب و کار و اصول بازاریابی و کارآفرینی، مثال های عینی را از زبان و قلم افراد موفق و صاحب سالیان سال تجربه در بخش های مختلف به خوانندگان ارائه کند. تماس های تلفنی مداوم و یا پیام های ارسال خوانندگان عزیز و محترم مجله خلاقیت نشانگر این موضوع است که زیاد هم بیراه نرفته ایم.

در آغاز سده دوم شمارگان ، عهدی جدید با خوانندگان وفادار می بندیم، عهد می بندیم با استفاده بیشتر از دانش و توان متخصصین حقیقی و صاحبان حرفه های مختلف صنعتی، تجاری و خدماتی بیشتر بهره گیری کنیم تا همراهان خلاقیت روی پای خود ایستادن را از آنان بیاموزند.

متعهد می شویم از داشتن سجایایی مانند بی اعتمادی، حسادت، سوءظن، تمرد، بدبینی و قبیله گرایی پرهیز کنیم، عهد می بندیم که بهمراه خوانندگان عزیز احساس ترس، حقارت و شیدایی و نفرت را از خود دور کنیم و بالاخره عهد می بندیم که گره از کار فروبسته مردم بگشائیم.

سعید منصورافشار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.