نوآوری و انعطاف پذیری به تغییر

نوآوری و انعطاف پذیری به تغییر

این مفهوم که آینده کاری خود را چگونه تعیین کنیم یا بسازیم، به کلی تغییر کرده است، در حال حاضر ابزارهای دیجیتال تقریبا در دسترس اغلب مردم جهان و حتی کشور ما می باشد و مراکز آموزش و پرورش ضروری است خود را از هر جهت مجهز کرده و پاسخگوی مباحث جدید و پرسشگری نسل های امروز و آینده باشند. نسلی که در دنیایی متفاوت با امروز زندگی و کار خواهد کرد. حقیقت این است که همه چیز در حال تغییر است، مشاغل، نوع تحصیلات و نحوه و شیوه های آموزشی، استمرار شغل و بقیه موارد که قبلا در مقالات مختلف در مورد آنها بحث کافی بعمل آمده است. موضوع این نوشته ذکر عبارت داشتن اعتماد به نفس و اراده لازم برای انعطاف پذیری در راه انجام تغییرات سریع و جهشی است. در این میان باور داریم که تنها مانعی که می تواند ما را از هدفمان دور سازد، «خودمان» هستیم! گرچه منکر کارهای اساسی در زمینه ی بسترسازی و تجهیز زیرساخت های توسعه پایدار از سوی حکومت ها و دولت ها نیستیم.

راه اندازی و اداره کسب و کارهای جدید یک منحنی یادگیری بزرگ است و به ما امکان می دهد که تصمیم هایی بگیریم که شروع آن از اول خط تا به نتیجه رسیدن آن ایده، احساس خوشایندی داشته باشیم، در این میان اگر دچار نوسانات ناشی از ضعف مدیریت خودمان یا متاثر از تلاطم بازارها و یا رکود اقتصادی کشور شدیم، حداقل قضیه اینست که درس های زیادی در این نوع تجربیات خواهیم آموخت، مسأله مهم اینست که باید مشخص کنیم چه زمانی وارد مراحل بعدی کارمان بشویم، برای رسیدن به این هدف باید خودآگاهی، آموختن و اراده و اشتیاق زیادی داشته باشیم و بعنوان یک متغیر در کارآفرینی تلاش کنیم میان هویت شخصی و موقعیت های حرفه ای خود تمایز قائل شویم و اگر هم دچار شکست مقطعی شدیم، می توانیم یک قدم به عقب برگردیم و در برخی روش های طی شده در کار و زندگی تجدید نظر کنیم و تصمیم بگیریم که در برنامه های آتی در راه رسیدن به رویاهایمان، چه رنج ها و زخم هایی را تحمل کنیم.

مطالعه و پرداختن به فناوری های جدید و تکنولوژی آغازگر این تغییر می تواند باشد، تکنولوژی بهره وری را افزایش می دهد، روش های قدیمی یادگیری دیگر منسوخ شده و حتی با استفاده از ابزارهای جدید و فناوری های نو نمی تواند نتیجه مطلوب دهند.

در اقتصاد جهانی شده و بسیار رقابتی قرن بیست و یک، بقا مستلزم آن است که سعی کنیم،  آموخته تر، سریع تر، باهوش تر و خلاق تر باشیم، در این میان بازار خرده فروشی و خدمات فنی مهندسی کوچک می تواند کارسازتر باشد، گرچه این بازار توام با رقابت شدید خواهد بود، اما رقابت لازمه ی رشد است.

پرداختن به اصل «تغییر» داشتن شور و شوق و از خودگذشتگی است، کافیست در راههای جدیدی که گام می گذاریم، مهارت های جدید و روزآمد را بیاموزیم، باور به نوآوری می تواند آغازگر تغییرات باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.